ניהול קמפיינים ממומנים
עלויות המדיה בשנתיים האחרונות הן אחד מהכאבים הכי גדולים כמותגי איקומרס. התחנכנו בזמן הזה להאמין ש-ROAS 3 הוא היעד שלנו באיקומרס, אבל מנסיוננו בעבודה עם מותגי איקומרס בשלוש השנים האחרונות, גילינו שזה ממש לא חייב להיות המקרה.
בואו לקרוא ולהבין איך בדיוק אנחנו יודעים להביא להחזרי השקעה גבוהים ומשתלמים מקמפיינים.
אבני הבניין שלנו:
אסטרטגיה
שיפור ב-ROAS
סיפור מותג
חוזרים לכולם תוך 48 שעות
לאילו מותגים התהליך מתאים?
תוצאות של מותג קוסמטיקה
לאחר ארבעה חודשים של עבודה
מה כלול בניהול הקמפיינים שלנו?
אסטרטגיה לקמפיינים
נחלק את הקהל שלכם למיקרו קהלים ועבור כל אחד ניצור את המסרים המדוקים לו, תוך כדי בניית משפך מסודר. בשלב ראשון אנחנו יוצרים 20 מודעות, ובכל חודש מוסיפים עוד 4.
קופירייטינג למודעות ולקריאייטיבים
הסוד שלנו הוא שבזכות מחקר קהל היעד שאנחנו עושים בתחילת התהליך, אנחנו יודעים לכתוב עבור כל קהל ובכל שלב במשפך את הדברים שהוא צריך לשמוע כדי להתקדם לרכישה. אנחנו יוצרים המון מודעות, ומתוכם נשארים בכל סבב רק עם אלו שעבדו הכי טוב.
קריאייטיבים סטטים ווידאו בסגנון UGC
אנחנו עושים אחת לארבעה חודשים יום צילומים בסגנון UGC שממנו יוצאים עם 8 סרטונים, בנוסף, אנחנו יוצרים כמויות אדירות של קריאייטיבים סטטים כדי לנסות כמה שיותר זויות, מסרים ועיצובים.
ניהול קמפיינים ואופטימיזציה
פייסבוק-אינסטגרם, גוגל, טיקטוק וטאבולה-אאוטבריין. בשיתוף פעולה עם אור סגלוביץ', ראש החוג לשיווק דיגיטלי בטכניון, חרטנו על דגלנו להביא סטנדרט חדש לעולם ניהול הקמפיינים: מעקב יומיומי, עשרות טסטים בכל רגע נתון ועבודה מסודרת כדי להגיע למטרות שלנו.
השיטה שלנו
אין הנחתום מעיד על עיסתו
כלומר, בשיווק כן, אבל תמיד כדאי לשמוע מאחרים.
שאלות ששואלים הרבה:
לפני תחילת התהליך אתם מקבלים מסמך מסודר שמפרט בדיוק את הפעולות שלנו לארבעת החודשים הקרובים ואת הפלטפורמות שאנחנו הולכים לגעת בהן. המשימה היא שתוך ארבעה-חמישה חודשים כל הנכסים של המותג יישרו קו לפי האסטרטגיה שנבחר.
את התהליך אנחנו מתחילים בפגישת אפיון שפה, לאחר מכן מספר שבועות שבהם אנחנו עושים מחקר קהל יעד (שאלונים, ראיונות וניתוח קהילות), מחקר נישה ומחקר מתחרים.
מכל המחקרים האלו אנחנו יוצאים עם המון מסקנות, ולאחר מכן אנחנו עושים עוד פגישה שבה אנחנו מגבשים אסטרטגיה ומקבלים החלטות לגבי השפה ודרך התקשורת של המותג.
לאחר מכן אנחנו מתחילים בשלושה-ארבעה חודשים שבהם בכל פעם אנחנו “תוקפים” נכס אחר:
- האתר – כדי לשפר את יחס ההמרה ולהגדיל את הסל הממוצע.
- ימי צילומים – גם עבור צילומי סטילס (במידת הצורך) וגם עבור סרטוני וידאו בסגנון UGC.
- קמפיינים ממומנים – כדי לשפר את הCPM, CTR וכמובן – ה-ROAS.
- אוטומציות אימייל מרקטינג – עבור רימרקטינג אוטומטי, זול ומשתלם (תשאלו אותנו כמה כסף אנחנו עושים ללקוחות שלנו מאימייל מרקטינג ;)).
לאחר התהליך הראשוני, שאצל רוב המותגים מגיעים במהלכו להכפלה-שילוש של המחזורים, אנחנו עוברים לעבודת שגרה שבה מנהלים קהילת ווטסאפ/פייסבוק עבור המותג, סושיאל אורגני, ניוזלטרים ואסמסים, והכי חשוב – ממשיכים כל הזמן לייצר עוד תוכן לקמפיינים (זה הסוד לרווחיות גדולה), עוד אוטומציות אימייל מרקטינג (השמיים הם הגבול) ושיפור מתמיד לאתר.
שיפור יחס המרה הוא ה-מומחיות שלנו. בכוונה אנחנו נמנעים מהביטוי CRO, כי הוא בעיקר מתייחס בתעשייה לשיפור יחס המרה על ידי יצירת תחושת דחיפות, מבצעים, ומעקב אחרי סרטוני משתמשים.
אצלנו תהליך שיפור יחס ההמרה שונה בתכלית, והוא מבוסס ראשית כל על אסטרטגיה שיווקית למותג.
כיוון שהתהליך אצלנו מאוד מעמיק, אנחנו ממש גאים להגיד שרוב המותגים אצלנו מגיעים ל-2%-3% המרה ומעלה בסופו של דבר (ובמותגים קטנים יותר יש לנו גם תיעודים ל-4 ו-5 אחוזי המרה).
כמובן.
יש לנו לקוחות עם מותגים בינלאומיים, ואפילו אחד המותגים שלנו הוא בינלאומי. אנחנו מאוד מאמינים בפנייה לזירה הזו, במיוחד במותגים נישתיים (שצריכים לפנות לכמות הרבה יותר גדולה של אנשים).
בנוסף לזה שהאנגלית שלנו מצוינת, יש לנו בצוות גם עורך לשוני דובר אנגלית שפת אם, שאחראי לוודא את הניואנסים הקטנים בכל שלב.
יש לנו ניסיון בתחומים רבים בעולם הלייפסטייל: אופנה, קוסמטיקה, תכשיטים, ספורט, הורות, מוצרי נייר, עיצוב הבית, לימודים מקצועיים ועוד.
יש לנו גם נסיון בעבודה עם מותגים בעלי תו מחיר גבוה (מעל 1000 ש”ח לפריט).
עלות הריטיינר שלנו משתנה בהתאם לצרכים של המותג ולהיקף הפעילות.
אנחנו עובדים רק עם מותגים שעושים 100K ש”ח בחודש ומעלה, כיוון שעלויות הריטיינר שלנו דורשות בסיס כלכלי מסוים.
ומשהו חשוב: בהיותנו צוות חובב אתגרים, עם הרבה מותגים אנחנו עובדים בצורה היברידית (ריטיינר קטן ואחוזים לפי הצלחה) ואנחנו מאוד אוהבים את זה. לא עם כל המותגים אנחנו עושים את זה, אבל במקומות שאנחנו רואים פוטנציאל גדול ויש לנו כימיה טובה עם המותג – זו לחלוטין אפשרות.
באופן כללי אנחנו פחות אוהבים לקחת פרויקטים של מותגים שהאתר שלהם נמצא בוויקס, כיוון שהפלטפורמה נמצאת מאחור בכל מה שנוגע לאיקומרס (וכמות המתכנתים שיודעים לעבוד עם וויקס קטנה מאוד). לכן היכולת שלנו לעשות שיפור ביחס ההמרה באתר – מוגבלת.
עם זאת, למדנו בחיינו להימנע מלהגיד “לא” גורף, אז אם אתם חושבים שיכולה להיות לנו התאמה בכל זאת, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך הטופס שבתחתית העמוד.
התהליך מתאים למותגים שעושים 100K ש”ח ומעלה בחודש, שרוצים להביא לקפיצה במחזורים שלהם תוך מספר חודשים.
מנסיוננו – יש גם פרופיל אישיותי של מותגים שמתאימים לנו:
- אם המותג שלכם חשוב לכם. זו לא עוד דרך קרה להרוויח כסף, אלא זו דרך להשפיע על אנשים ולעשות להם טוב.
- אם אתם פתוחים לשינויים – אנחנו יכולים לעתים להכניס מערבולת למותג, אבל אנחנו מבטיחים שזו תמיד מערבולת טובה שיוצאים ממנה מחוזקים. תחילת עבודה לפי אסטרטגיה, אג’נדה, סיפור, ערכים וחשיבה – יכולה להיות מאתגרת לצוות שלא היה רגיל לעבוד כך. אבל אנחנו רואים בכל פעם מחדש שזה משתלם.
- ואחרון – אם יש לכם ריבוי ספקים או תחושה שאתם או מנהל/ת השיווק שלכם פשוט לא מצליחים לגעת בהכל.
בחלק מהמותגים אנחנו נכנסים כשאין “כיסא” מאויש כבר בתפקיד, אבל כשכן יש גורם כזה במותג, זה תמיד הרבה יותר טוב.
מנהל/ת השיווק או האיקומרס מכיר תמיד הכי טוב את הספקים ואת ההתנהלות מול הצוות. הם יודעים מה גבולות הגזרה של המותג ויודעים להכווין אותנו הכי טוב.
אז בקיצור – the more the merrier.