3 סיבות שבגללן כדאי לכם לוותר על קודי קופון בגלויות שאתם שולחים עם המוצרים.
על פניו, זה נשמע הגיוני – עבדנו קשה על הבאת לקוח חדש, כנראה שילמנו לא מעט הוצאות פרסום כדי להביא אותו, וכעת אנחנו רוצים להגדיל את החזר ההשקעה שלנו ולגרום ללקוח הזה לקנות מאיתנו שוב. איך נעשה את זה? נשלח לו, ביחד עם המוצרים, גלויה עם קוד קופון.
נשמע הגיוני? אכן כן. אבל בתוך ההגיון הזה יש לא מעט בעייתיות. הנה שלוש הסיבות לכך:
- זה פשוט לא יעיל – אחוזי הניצול של קודי הקופון האלו שכתובים על גלויות הם מעטים מאוד. אלא אם כן יש לכם מותג שקונים ממנו בתדירות שבועית, רוב האנשים פשוט לא ישמרו כרטיס עם קוד קופון במשך כל כך הרבה זמן. שבועיים זה עוד סביר, אבל אם מדובר ברכישה שאעשה עוד כמה חודשים אם בכלל, אני פשוט לא אשמור את הגלויה.
אפשר להשוות את זה לכרטיסי ביקור: בזמן שעמדתם בתור לדוכן הפלאפל, יצא לכם לדבר עם מישהו שהוא מאוד נחמד וגיליתם שהוא גם צבעי בתים. הוא נתן לכם את כרטיס הביקור שלו. אתם יודעים שאתם תעברו דירה עוד כמה חודשים, אבל כרגע הכרטיס הזה פשוט לא רלוונטי לכם כרגע, וסביר להניח שעם כל הרצון הטוב, אתם פשוט תזרקו אותו לפח. אם אותו אחד באמת עשה עליכם רושם טוב, אתם פשוט תחפשו את השם שלו בגוגל.
2. אנשים לא אוהבים להרגיש שמוכרים להם. קוד קופון = פרסומת. אתם מכירים את המשפט שאנשים אוהבים לקנות אבל לא אוהבים שמוכרים להם? אז בדיוק זה. במקרה הטוב הם ישמרו את הגלויה באיזשהי מגירה ואולי יזכרו בה יום אחד. במקרה הגרוע הם יזרקו את הגלויה עם קוד הקופון לפח. ככה או ככה, בזבזתם שטח נדלן יקר מפז.
בנוסף, לא משנה כמה השקעתם בגלויה, במסר אישי ומרגש והמון מחשבה, ברגע ששמתם על הגלויה קוד קופון, הפכתם אותה למכירתית. וכשזה מכירתי, אנשים כמעט אף פעם לא ירצו לשמור את הגלויה במקום בולט לעיניהם.
3. הצעתם חתונה לפני הדייט הראשון – הלקוח הרגע קיבל את המוצרים שלכם, יכול להיות שבפעם הראשונה בכלל. אתם עוד לא יודעים אם הוא מרוצה, איך הוא מרגיש לגבי החוויה, האם הכל הלך חלק בתהליך הרכישה, ואתם כבר מציעים לו לרכוש מכם שוב?
אפשר להשוות את זה לערב נעים שבו אתם נמצאים עם בת הזוג שלכם בכניסה למסעדה ששמעתם עליה לא מזמן, והחלטתם לנסות אותה. המארחת מקבלת אתכם בחיוך ומושיבה אתכם במושבים שלכם. יחד עם התפריטים היא גם מביאה לכם כרטיס עם קוד קופון לרכישה הבאה. אתם כנראה תסתכלו אחד על השני ועליה בפרצופים המומים. הרי עוד לא טעמתם בכלל מהאוכל, עוד לא החלפתם בכלל מבט עם המלצר שלכם ואפילו לא הספקתם לדסקס על אם המקום מוצא חן בעיניכם, וכבר מציעים לכם להגיע שוב ולרכוש שוב!
אז בקיצור, לא שאני מעריצה גדולה של קודי קופון לאחר רכישה (בעיני זה לא מתאים לכל מותג ועשוי לשדר חוסר ביטחון, מעין “אנחנו לא בטוחים שמספיק תתאהבו במוצרים שלנו בכדי לשלם עליהם מחיר מלא, אז קחו הנחה”). אבל, אם כבר אתם כן הולכים על זה – שמרו את קודי הקופון לאימייל מרקטינג שלכם, ועדיף לאימייל שלאחר השארת הביקורת (ורק אם היא של 3 כוכבים ומעלה).
ולסיום, דיברתי פה בעיקר על מה לא לשים בגלויה, אבל האמת היא שיש לי תורה שלמה לגבי מה כן לשים בגלויה. כזו שאנשים לא רק שומרים, אלא גם מעוניינים לתלות אותה על המראה, לשים בחדר העבודה או לתלות על המקרר. כן, יש דברים כאלה, וכשעושים את זה נכון, זה כבר לא נראה כמו חלום רחוק כל כך לקבל סלפי מהלקוחות שלכם שבו רואים את הגלויה תלויה על לוח השעם שליד המחשב.
ב-8.8.22 אני עושה סדנה שמלמדת על העקרונות להגדלת אחוז הלקוחות החוזרים ויישום של העקרונות האלו על גלויה ששולחים עם המוצרים. הגלויה הזו היא פיסת הנדל”ן החשובה ביותר שיש לנו בבית הלקוח (והזולה ביותר!). בנייה נכונה של גלויה כזו יכולה להעלות את אחוז הלקוחות החוזרים שלכם, בהשקעה כמעט אפסית.
הסדנה תהיה דרך הזום, היא עולה 390 שקלים (כולל מע”מ) והיא מתאימה גם ליזמי איקומרס שיש להם מותגי לייפסטייל (או בדרך להקמה שלהם) וגם לצוותי שיווק/קריאייטיב במותגי לייפסטייל גדולים יותר. גם מותגים ישראליים וגם מותגים בינלאומיים כמובן.
כל הפרטים על הסדנה – בקישור.

שיהיה סוף שבוע מוצלח,
דורית סינגר,
ייעוץ אסטרטגי שיווקי וקופירייטינג למותגי איקומרס.