חווית משתמש וקופירייטינג לאתרי איקומרס
בעזרת שלושה מחקרים קצרים וממוקדים (קהל יעד, נישה ומתחרים) אנחנו יודעים לכתוב סיפור מותג שמביא ייחודיות ובידול לשוק, ועל בסיסו ליצור אפיון חווית משתמש וקופירייטינג לאתר שמביא לאחוזי המרה גבוהים מהממוצע (3% המרה ומעלה).
עם מה יוצאים מהתהליך?
סיפור מותג
הסיפור הזה הוא למעשה עמוד השדרה של המותג, שמציג, דרך סטוריטלינג וטכניקות קופירייטינג אחרות את המהות של המותג, החזון שלו, הערכים והצרכים שהוא עונה עליהם.
שיפור ביחס ההמרה (CRO)
העבודה אצלנו היא לא קוסמטית בלבד, אלא באמת עושים תהליך פיצוח של הזוויות השיווקיות והמסרים שאיתם כדאי לצאת לשוק. לכן האתרים שאנחנו עובדים עליהם מצליחים להכפיל ולשלש את אחוזי ההמרה שלהם (ורוב האתרים שלנו מגיעים ל-3% המרה ומעלה בסופו של דבר)
בהירות
בהירות לגבי הדרך של המותג, העתיד שלו ומערכת היחסים שלו עם הקהל. אומנם לא מדובר כאן בתהליך אסטרטגי, אך בהירות היא בהחלט אחת מ”תופעות הלוואי” של התהליך.
חוזרים לכולם תוך 48 שעות
לאילו מותגים התהליך מתאים?
החלפת מצבר ושמן
עבודה קצרה וממוקדת על טמפלייט דף המוצר ועמוד החנות/קטגוריה.
התהליך מתאים ל:
1.מותגים שיש להם כבר מעל ל-2% המרה, אבל רוצים להגדיל עוד את אחוזי ההמרה.
2. למותגים שיש קשיים תזרימיים (אבל עדיין עושים מחזור של מעל ל-80K ₪ בחודש) ורוצים לבדוק כבודה נקודתית בלבד.
טיפול 10,000
אפיוני חווית משתמש (Wireframes) וקופירייטינג לכל האתר.
התהליך מתאים ל:
1.מותגים שיש להם אחוזי המרה נמוכים מאוד (פחות מ-1%), אבל עדיין עושים מחזור של מעל ל-200K ₪ בחודש.
2. מותגים שמכל סיבה שהיא יוצאים לבניית אתר חדש ורוצים להתחיל איתו עם פוטנציאל ההמרה הגבוה ביותר.
השיטה שלנו
אין הנחתום מעיד על עיסתו
כלומר, בשיווק כן, אבל תמיד כדאי לשמוע מאחרים.
שאלות ששואלים הרבה:
לפני תחילת התהליך אתם מקבלים מסמך מסודר שמפרט בדיוק את הפעולות שלנו לארבעת החודשים הקרובים ואת הפלטפורמות שאנחנו הולכים לגעת בהן. המשימה היא שתוך ארבעה-חמישה חודשים כל הנכסים של המותג יישרו קו לפי האסטרטגיה שנבחר.
את התהליך אנחנו מתחילים בפגישת אפיון שפה, לאחר מכן מספר שבועות שבהם אנחנו עושים מחקר קהל יעד (שאלונים, ראיונות וניתוח קהילות), מחקר נישה ומחקר מתחרים.
מכל המחקרים האלו אנחנו יוצאים עם המון מסקנות, ולאחר מכן אנחנו עושים עוד פגישה שבה אנחנו מגבשים אסטרטגיה ומקבלים החלטות לגבי השפה ודרך התקשורת של המותג.
לאחר מכן אנחנו מתחילים בשלושה-ארבעה חודשים שבהם בכל פעם אנחנו “תוקפים” נכס אחר:
- האתר – כדי לשפר את יחס ההמרה ולהגדיל את הסל הממוצע.
- ימי צילומים – גם עבור צילומי סטילס (במידת הצורך) וגם עבור סרטוני וידאו בסגנון UGC.
- קמפיינים ממומנים – כדי לשפר את הCPM, CTR וכמובן – ה-ROAS.
- אוטומציות אימייל מרקטינג – עבור רימרקטינג אוטומטי, זול ומשתלם (תשאלו אותנו כמה כסף אנחנו עושים ללקוחות שלנו מאימייל מרקטינג ;)).
לאחר התהליך הראשוני, שאצל רוב המותגים מגיעים במהלכו להכפלה-שילוש של המחזורים, אנחנו עוברים לעבודת שגרה שבה מנהלים קהילת ווטסאפ/פייסבוק עבור המותג, סושיאל אורגני, ניוזלטרים ואסמסים, והכי חשוב – ממשיכים כל הזמן לייצר עוד תוכן לקמפיינים (זה הסוד לרווחיות גדולה), עוד אוטומציות אימייל מרקטינג (השמיים הם הגבול) ושיפור מתמיד לאתר.
שיפור יחס המרה הוא ה-מומחיות שלנו. בכוונה אנחנו נמנעים מהביטוי CRO, כי הוא בעיקר מתייחס בתעשייה לשיפור יחס המרה על ידי יצירת תחושת דחיפות, מבצעים, ומעקב אחרי סרטוני משתמשים.
אצלנו תהליך שיפור יחס ההמרה שונה בתכלית, והוא מבוסס ראשית כל על אסטרטגיה שיווקית למותג.
כיוון שהתהליך אצלנו מאוד מעמיק, אנחנו ממש גאים להגיד שרוב המותגים אצלנו מגיעים ל-2%-3% המרה ומעלה בסופו של דבר (ובמותגים קטנים יותר יש לנו גם תיעודים ל-4 ו-5 אחוזי המרה).
כמובן.
יש לנו לקוחות עם מותגים בינלאומיים, ואפילו אחד המותגים שלנו הוא בינלאומי. אנחנו מאוד מאמינים בפנייה לזירה הזו, במיוחד במותגים נישתיים (שצריכים לפנות לכמות הרבה יותר גדולה של אנשים).
בנוסף לזה שהאנגלית שלנו מצוינת, יש לנו בצוות גם עורך לשוני דובר אנגלית שפת אם, שאחראי לוודא את הניואנסים הקטנים בכל שלב.
יש לנו ניסיון בתחומים רבים בעולם הלייפסטייל: אופנה, קוסמטיקה, תכשיטים, ספורט, הורות, מוצרי נייר, עיצוב הבית, לימודים מקצועיים ועוד.
יש לנו גם נסיון בעבודה עם מותגים בעלי תו מחיר גבוה (מעל 1000 ש”ח לפריט).
עלות הריטיינר שלנו משתנה בהתאם לצרכים של המותג ולהיקף הפעילות.
אנחנו עובדים רק עם מותגים שעושים 100K ש”ח בחודש ומעלה, כיוון שעלויות הריטיינר שלנו דורשות בסיס כלכלי מסוים.
ומשהו חשוב: בהיותנו צוות חובב אתגרים, עם הרבה מותגים אנחנו עובדים בצורה היברידית (ריטיינר קטן ואחוזים לפי הצלחה) ואנחנו מאוד אוהבים את זה. לא עם כל המותגים אנחנו עושים את זה, אבל במקומות שאנחנו רואים פוטנציאל גדול ויש לנו כימיה טובה עם המותג – זו לחלוטין אפשרות.
באופן כללי אנחנו פחות אוהבים לקחת פרויקטים של מותגים שהאתר שלהם נמצא בוויקס, כיוון שהפלטפורמה נמצאת מאחור בכל מה שנוגע לאיקומרס (וכמות המתכנתים שיודעים לעבוד עם וויקס קטנה מאוד). לכן היכולת שלנו לעשות שיפור ביחס ההמרה באתר – מוגבלת.
עם זאת, למדנו בחיינו להימנע מלהגיד “לא” גורף, אז אם אתם חושבים שיכולה להיות לנו התאמה בכל זאת, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך הטופס שבתחתית העמוד.
התהליך מתאים למותגים שעושים 100K ש”ח ומעלה בחודש, שרוצים להביא לקפיצה במחזורים שלהם תוך מספר חודשים.
בחלק מהמותגים אנחנו נכנסים כשאין “כיסא” מאויש כבר בתפקיד, אבל כשכן יש גורם כזה במותג, זה תמיד הרבה יותר טוב.
מנהל/ת השיווק או האיקומרס מכיר תמיד הכי טוב את הספקים ואת ההתנהלות מול הצוות. הם יודעים מה גבולות הגזרה של המותג ויודעים להכווין אותנו הכי טוב.
אז בקיצור – the more the merrier.