איך עונים על חששות של לקוחות באתר שלכם ובכך עוזרים להם לבצע את הפעולה שאתם רוצים שהם יעשו?
מחשבה נפוצה של בעלי עסקים היא שלא כדאי “להכניס דברים לראש” של הלקוחות, ולכן הם נמנעים ממענה על חששות של הלקוחות. כלומר, הם חושבים שבמידה והם ידברו על דברים שעשויים לעלות אצל לקוחות מסוימים, זה ישתול חששות גם אצל לקוחות שהמחשבות האלו לא היו קיימות אצלם. עם זאת, מחקרים בתחום חווית המשתמש מוכיחים כי מענה על חששות באתר האינטרנט מגביר באחוזים גבוהים את הסיכוי שאדם יעשה את הפעולה שאתם רוצים שהוא יעשה (בין אם זה רכישה מהאתר, השארת פרטים, הרשמה לרשימת תפוצה ועוד).
שמתי לב שהקושי אצל הרבה עסקים שאני עובדת איתם הוא לעתים להיכנס לנעליים של הלקוחות שלהם ולהבין באמת ממה הם חוששים.
אז איך יודעים ממה הלקוחות שלכם חוששים?
1. הקשיבו ללקוחות שלכם – בכל עסק יש את אלו שיעדיפו ליצור איתכם קשר ישירות. לדוגמא, אם אתם מוכרים משהו באינטרנט, בטוח כבר נתקלתם בלקוחות שמעדיפים לשוחח איתכם אישית, ואם אתם נותני שירות, תמיד יש לקוחות שיעדיפו פשוט להתקשר במקום להשאיר פרטים. השיחות הללו עם הלקוחות הן יקרות מפז, כי בעזרתן ניתן להבין מה המחסום של אותו לקוח. קחו בחשבון שעל כל לקוח חושש, שעשה את הצעד והתקשר אליכם, יש עוד שלושה שחששו, אבל בחרו פשוט לצאת מהאתר.
2. שימו את עצמכם במקום של הלקוחות שלכם – חשבו על המוצרים שלכם, על מה שאתם עושים, ועל הדרך שבה אתם מציגים את הדברים באתר. גם ככה ניתן לחשוב על המון מחסומים שעשויים להיות.
3. עין חיצונית – מישהו רענן שמתמחה בחווית משתמש, ונמצא מחוץ לעסק שלכם, יכול מאוד לעזור בזיהוי החששות האפשריים.
הכנתי עבור כל מי שירצה טבלה עם רשימה של חששות והדרך שבה ניתן לענות עליהם באתר.