fbpx

המעטפת התומכת של העסק

דורית סינגר

10/09/2020
888 מילים שהן 3 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, סטוריטלינג
מהי המעטפת התומכת של העסק, למה היא חשובה מבחינה שיווקית, ואיך כדאי להציג אותה באתר שלכם?
 
לכל עסק יש מעטפת תומכת. בדרך כלל מדובר על הצוות שמרכיב את העסק, אבל מדובר גם על בני המשפחה שלכם, הלקוחות שלכם והקהילה של העסק. כל מי שעוזר לעסק להיות מה שהוא, הוא חלק מהמעטפת.
 
למה חשוב להתייחס למעטפת של העסק באתר האינטרנט?
 
1. מקצועיות – כוח של צוות הוא תמיד גדול יותר מכוח של בן אדם יחיד. בין עם מדובר בצוות עובדים, ובין עם מדובר בילדים שלכם, התחושה שיש ללקוח כשהוא רואה שבעל העסק לא עומד לבדו, היא תחושה של מסוגלות. כלומר, הלקוח מרגיש שאתם באמת מסוגלים לעזור לו: בין אם אתם העובדים היחידים בעסק ובין אם יש לכם צוות גדול. אם יש לכם מעטפת – היו גאים בה.
 
2. ערכים של הוכרת תודה – כשאתם מתייחסים באתר האינטרנט שלכם למעטפת שלכם, אפילו אם זה קהל הלקוחות שלכם, הלקוח הפוטנציאלי שלכם מייחס לכם ערכים חיוביים, וזה עשוי להגביר אצלו את הרצון לעבוד איתכם. כמו שכולם כבר יודעים, רכישה מתבססת באחוזים גבוהים לא על רציונליות, אלא על חיבור רגשי. רגשות חיוביים וזיהוי של ערכים דומים אצל הלקוח, עשויים לקבוע האם הלקוח ירצה לעבוד איתכם או לאו.
 
3. קהילתיות – קהילות עובדות תמיד ובכל מצב. כולנו רוצים להרגיש שייכים וזה רגש מאוד חזק שמוביל אותנו. אם הלקוח הפוטנציאלי שלכם מרגיש שיש קהילה סביבכם, ובעבודה איתכם הוא גם יוכל להצטרף לקהילה הזו, זה מגביר אצלו את הרצון לקחת חלק. שימו לב שהצטרפות לקהילה לא חייבת להיות ממשית (כמו הצטרפות לקבוצת פייסבוק או ווטסאפ), היא גם יכולה להיות פשוט בתחושה של האדם שהוא חלק ממשהו. בעסק הקודם שלי הקפדתי להזכיר במגוון הזדמנויות שכל הלקוחות של העסק הם קהילה תומכת וחמה. לא הייתה שום קבוצה או אלמנט ממשי של קהילה, אבל מניתוח של מפות חום וסרטוני משתמשים, ראיתי שבערך 50 אחוז ממי שמגיע לעמוד ההסבר באתר (שבו כתוב על הקהילה של העסק), בסוף גם מבצע רכישה.
 
אז איך עושים את זה נכון? הנה שמונה טיפים שיעזרו לכם!
 
1. תמונות תמונות תמונות – תמונות של הצוות שלכם, תמונות של המשפחה שלכם, תמונות של הלקוחות שלכם. הכל עובד. כשיש תמונה, הלקוח שלכם מרגיש שהמעטפת שלכם היא לא “דיבורים באוויר”, אלא אמיתית ומוחשית.
 
2. אותנטיות – וותרו על תמונות סטוק. בהקשר הזה, עדיף סלפי מטושטש של יום עבודה במשרד, מאשר תמונת סטוק של חמישה אנשים מחוייכים בצורה מזויפת ששמים ידיים במרכז השולחן כמו קבוצת כדורגל. כשמדובר בנושא אישי כמו המעטפת שלכם, הכל חייב להיות מאוד אותנטי.
 
3. תמונה משותפת – תמונות בודדות הן גם מאוד חשובות, אבל תמונה משותפת מראה את הקשרים האנושיים, וזה מה שחשוב. בתמונה המשותפת נסו לשים לב לדינמיקה בין האנשים: האם הם מחייכים? האם מורגשת קרבה? בהקשר של התמונות המשותפות, אני אוהבת אותן כמה שיותר טבעיות. כלומר, לא צריך להעמיד את כולם בצורה מסודרת ומתוכננת, אלא פשוט ליצור את הסיטואציה הכי טבעית שיש ופשוט לצלם. מרחיקי הלכת אפילו לא יתכננו תמונה כזאת מראש, ופשוט יצלמו איזשהו רגע בעבודה.
 
4. מקום של כבוד לכל אחד מאנשי הצוות – הראו הערכה לכל בעל תפקיד בעסק. הקדישו תמונה לכל אחד, וכתבו את שמו והתפקיד שלו בעסק. מעבר לתיאור הפורמלי, לדוגמא, “עזרא כהן, שיווק ויחסי ציבור”, אני באופן אישי מאוד אוהבת שיש גם משפט שמתאר בצורה פשוטה יותר מה הקשר שלי כלקוחה לאותו איש צוות. אז לדוגמא במקרה של עזרא אפשר להוסיף “עזרא אחראי על כל הפרסומים בעמוד הפייסבוק שלנו, ואתם תזכו לדבר איתו כשתשלחו לנו הודעה לעמוד הפייסבוק”. מה קיבלנו מזה? גם הלקוח שלנו ירגיש יותר בנוח לפנות אלינו (כיוון שהוא יודע עם מי בדיוק הוא מתכתב), וגם יש פה לגמרי תחושת הערכה לאותו איש צוות שמצליחה לעבור. אפילו פעם נתקלתי באתר שהציג אפילו תמונה של עובדת הניקיון של המשרד, והם כתבו שם שבזכותה כיף לצוות וללקוחות להגיע למשרד בכל יום. זה פשוט עשה את שלו.
 
5. הומור – הומור הוא אחד מהאלמנטים השיווקיים החזקים ביותר. עם זאת, צריך לדעת לעשות אותו במינון נכון, כדי שהאתר שלכם עדיין ישדר רצינות ומקצועיות. התיאור של המעטפת היא תמיד מקום טוב להכניס קצת קלילות והומור. הרבה אתרים מכניסים תמונה של חיית המחמד שלהם כחלק מהתמונות של אנשי הצוות, או מוסיפים עובדה משעשעת על אחד מאנשי הצוות.
 
6. עיצוב – כשאתם מציגים מספר אנשים (כמו מספר אנשי צוות, או מספר לקוחות), הקפידו על קו עיצוב אחיד וצבעים דומים. במידה ויש תמונות שצולמו בנפרד של אנשי הצוות, טכניקה ידועה היא לעשות color overlay של אותו צבע מעל כל תמונה. כך כל התמונה מקבלת איזשהו גוון, וכשזה חוזר על עצמו בקרב כל אנשי הצוות, זה יוצר תחושת אחידות. כדי להפוך את העניין לאינטרקטיבי יותר, אפשר ליצור פונקציית hover, ובה הפרטים של האדם מופיעים כאשר העכבר נמצא מעל לתמונה שלו.
 
7. לוגואים רצים – מסורתי מאוד, קצת מיושן, אבל עובד כל פעם מחדש. סוס מנצח לא מחליפים. הכניסו לוגואים של כל הלקוחות שלכם והוסיפו כיתוב שכלולה בו המילה “קהילה”. לדוגמא, “קהילת הלקוחות שלנו:” או “הצטרפו גם אתם לקהילה שלנו”.
 
8. תודה – הקדישו משפט אחד כדי להודות ללקוחות שלכם, לצוות שלכם או אפילו למשפחה שלכם שתומכת בכם. זה באמת יכול לעשות את כל ההבדל: גם ללקוח העתידי שלכם, אבל גם ללקוחות הקיימים שמרגישים שאתם מעריכים אותם. המילה לא חייבת להיות בהכרח “תודה”, אלא יכול להיות גם “בזכות”, כמו לדוגמא “בזכות הלקוחות שלנו”.
 
אני מקווה שהפוסט עזר לכם, גם בהבנה של החשיבות שבדיבור על המעטפת של העסק, אבל גם בכמה תובנות לגבי איך כדאי לעשות את זה בצורה נכונה.
 
אם אתם מבינים כיצד לעשות את זה, אבל עדיין מרגישים שאתם צריכים עזרה או ליווי, אתם לא היחידים. הרבה בעלי עסקים יודעים מה אמורים לעשות על הנייר, ועדיין כשהם מגיעים למשימה של בניית האתר שלהם, הם נתקלים בקשיים.
 
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר כדי לעשות את זה ביחד וברמה הגבוהה ביותר.
 
 
 
 

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

19.5.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

19.5.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

מחקרים בתחום חווית המשתמש מוכיחים כי מענה על חששות באתר האינטרנט מגביר באחוזים גבוהים את הסיכוי שאדם יעשה את הפעולה שאתם רוצים שהוא יעשה. הנה רשימה של חששות נפוצים והדרך שאפשר לענות עליהם באתר שלכם.
"יוגה עם אדריאן" הוא ערוץ יוטיוב ענק שהכוכבת שלו היא אדריאן מישלר. לערוץ יש מעל 9.5 מליון מנויים, מאות מליוני צפיות, 599 סרטונים (נכון לתאריך כתיבת הפוסט), וכן, ב-2021 אדריאן היא מליונרית. אז איך אדריאן הפכה מיוטיוברית מתחילה ב-2012, לספורט המחופש ביותר בגוגל ב-2015, ובשנת 2020 לרווח של 2.5 מליון דולר רק מערוץ היוטיוב שלה? גלו הכל בפוסט.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון