0
0

צילומים על רקע לבן. כן או לא?

דורית סינגר

20/10/2021
916 מילים שהן 4 דקות קריאה
קטגוריות: מיתוג, סטוריטלינג

מחקרים רבים בשנים האחרונות עסקו בהבנת הצרכנות האינטרנטית, ובאופן יותר ספציפי: מה האספקטים הכי חשובים באתרי איקומרס שעוזרים למשתמשים לקבל החלטה לרכוש. באופן חד משמעי, ברוב הגדול של המחקרים שנעשו בשנים האחרונות, התגלה כי ביקורות צרכנים, מחיר אטרקטיבי וצילומים איכותיים וטובים, הם הקריטריונים שמשפיעים בצורה הגבוהה ביותר על ההסתברות שאדם (גבר או אישה) יקנה מוצר מאתר איקומרס.

נושא סוגי הצילומים הוא נושא שגם כן נחקר רבות, כדי להבין אלו צילומים עוזרים להסתברות של הצרכן לבצע רכישה, ואילו משפיעים פחות או אפילו פוגעים.

מאינטגרציה בין מספר מחקרים שקראתי בנושא, אלו סוגי הצילומים שמשפיעים על הסבירות לבצע רכישה בסדר יורד:

בסבירות הגבוהה ביותר – צילומי חוץ עם אנשים. צילומים ברחוב או בטבע (לפי אופי המותג) של אנשים לובשים, עונדים, חובשים או עושים כל פעולה אחרת עם המוצר שלכם. הסיבה לכך היא שרכישה של מוצר לייף סטייל היא רכישה רגשית, והתצלום בתוך קונטקסט (גם עם אדם שמשתמש במוצר, וגם בתוך סיטואציה ריאליסטית) עוזרת לחיבור הרגשי ולהזדהות.

אחר כך, בסבירות מעט נמוכה יותר – צילומי סטודיו עם אנשים. הכוונה היא לצילומים, בדרך כלל על רקע אחיד, של דוגמנים עם המוצרים. גם פה, הקונטקסט של האדם שמשתמש במוצר עוזר, אבל הרקע המלאכותי דווקא מוריד מהריאליסטיות ולכן מהחיבור הרגשי. עם זאת, ישנם יתרונות אחרים לצילומים כאלה, כגון שליטה מדויקת בתאורה, בגווני התמונה ובכללי בסיטואציה. כמו כן, מחקר גילה שאנשים מיחסים יותר יוקרה לצילומים כאלה. בנוסף, צילומי סטודיו של אנשים מביאים ליותר ריכוז במוצרים ולפחות הסחות דעת, בהשוואה לצילומי חוץ.

אחר כך, בסבירות נמוכה יותר – צילומי מוצרים עם קונטקסט. הכוונה היא לצילומי פנים או חוץ של המוצרים בלבד, ללא נוכחות אנושית. היתרונות של צילומים כאלה הם ההתמקדות במוצר עצמו בזויות שונות, ותשומת לב לפרטים הקטנים במוצר. מספר מחקרים שקראתי מצא כי שילוב של לפחות שני צילומי מוצר כאלה בכל עמוד מוצר, משפרים את הסבירות של המשתמש לבצע המרה.

ולבסוף, בסבירות הנמוכה ביותר – צילומי מוצרים על רקע לבן. הכוונה היא לשיטת צילום מסורתית בה המוצר במרכז, בתוך תיבת תאורה לבנה. התוצר שיוצא הוא המוצר עצמו על רקע לבן לגמרי, כמעט ללא צלליות. מחקר נוסף שקראתי בנושא, חקר את היחס של משתמשים למוצרים כשהם נתקלים בתמונות שונות, ונמצא כי תמונות מהסוג הזה גרמו לצרכנים לטעון שהמוצרים “פשוטים מדי” והורידו מהרצון שלהם לרכוש אותם. כך שלא רק שהתמונות הללו לא תרמו להמרה, אלא גם פגעו בה.

אז למה בעצם צילומי מוצר על רקע לבן, שהיו מאוד פופולריים בעבר, לא עוזרים בהמרה?

  1. רכישה היא פעולה רגשית. החיבור הרגשי נוצר על ידי הזדהות, ציפייה, חלומות (וכמובן שיש מותגים שמנצלים את זה גם לכיוון של שימוש ברגשות שליליים, כמו קנאה). כל הרגשות האלה לא יכולים לעבור עם רקע לבן. היום הגישה היא שגם כאשר עושים צילומי מוצרים, צריך להיות הקשר למותג. לדוגמא, במידה והמותג משדר טבעיות, הכנסה של אלמנטים מהטבע (כמו פרחים או עלים, לדוגמא) יכולה להתאים מאוד. דוגמא נוספת היא שאם המטרה של המותג היא לשדר יוקרה, אלמנטים של זכוכית, רהיטי יוקרה ובדים מהודרים יתאימו.
  2. בעבר צילומים לבנים היו נראים יוקרתיים כיוון שהיה צורך בהפקה יקרה כדי לבצע אותם. היום ציוד צילום כזה אפשר לקנות החל מ-15 דולר באמזון, ולכן היוקרה שהייתה לצילומים כאלה ירדה. כמו כן, מיומנות הצילום שדרושה לצילומים כאלה היא לא גבוהה, כיוון שאין צורך להתייחסות לאור וצל, קומפוזציות או סטיילינג, ולכן גם צלמים מאוד מתחילים כנראה יעשו עבודה טובה עם צילומים כאלו.
  3. הם מבזבזים את הקשב של הלקוח. כיוון שאנחנו בעידן של קשב מוגבל ותחרות על תשומת הלב של הלקוחות שלנו, אנחנו רוצים שכל פיסה של נדלן באתר שלנו או בפרסומים שלנו, יהיו מנוצלים היטב ויעזרו בסבירות הגבוהה ביותר להמרה.

 

אז הגיע הזמן להפסיק עם צילומי מוצרים על רקע לבן. לפחות פעם בחודש פונים אלי אנשים שמתעניינים בתהליך של בניית אתר או שיפוץ שלו, ששואלים אותי אם כחלק מהצילומים אנחנו עושים גם צילומי מוצרים על רקע לבן. אז הנה התשובה: אפשר, אבל זה לא מומלץ. לא רק שזה לא ישפר את אחוזי ההמרה באתר שלכם, מחקרים מסוימים מעידים על כך שזה אפילו יפגע.

ואם כבר דיברנו על מה לא, אז הנה בכמה מילים מה כן:

  1. אנשים אנשים אנשים – אתם פונים לאנשים, הקהל שלכם הוא אנשים, אנחנו יצורים חברתיים ודרך אנשים אנחנו רואים את עצמנו. כדי ליצור חיבור אנושי אמיתי צריך לראות שפת גוף, הבעות פנים ורגשות, ולכן, אם יש לכם מותג שעונים, לדוגמא, אל תצלמו רק את היד עם השעון, זה לא יעשה את העבודה. צלמו פנים, גוף, תקשורת, הבעות. אל תפחדו בצילומים כאלה שהמוצר שלכם לא “במרכז”. בשביל הפרטים הקטנים יהיו לכם את צילומי המוצרים. המטרה בצילומים עם אנשים זה להעביר וייב, אנרגיה, מסרים ומשמעות. צבע הרוכסן של התיק פחות משנה לצילומים כאלה.
  2. קונטקסט – תנו הקשר לצילומים ושמרו על היגיון. גם בשבירת ההגיון יש משהו מדליק לגמרי, כמו מותג נעלי עקב שעושה צילומים במדבר, אבל צריך לשבור אותו מתוך מחשבה. הקונטקסט שלכם יעזור בחיבור הרגשי, בחיבור לסיטואציה, ובהעברת המסרים. שזה מוביל לנקודה הבאה:
  3. דעו את המסרים שלכם – הרבה פעמים מותגים קופצים לעשות צילומים מיד כשהמוצרים מגיעים מהייצור. הבעיה היא שהצילומים צריכים לשרת את המסרים שלכם ואת הסיפור שאתם רוצים להעביר, ולכן צריך להתרכז בחידוד של אלו לפני ימי הצילומים. אחת הטעויות הגדולות שאני רואה באתרים של עסקים שאנחנו משפצים להם את האתר, זה צילומים שמנותקים מכל מסר או ערך שמנסים להעביר.
  4. אל תתפתו להשתמש רק בדוגמנים עם מראה מסוים – בחוסר השלמות קורה הרבה מהקסם ולקהל שלכם יהיה הרבה יותר קל להזדהות עם המותג שלכם כשהוא ירגיש שמה שאתם מפרסמים, עשוי מושג עבורו. לדוגמא, מותג של תוספות שיער לא יכול לצלם רק נשים צעירות עם שיער שופע, כיוון שזה רחוק שנות אור מהמציאות: מי שקונה תוספות שיער הן לרוב נשים מבוגרות עם שיער דליל. לכן עבור מותג כזה, אם הוא יבחר לצלם ייצוג רב של נשים, כדי לנרמל את התחושות הללו, ויציג להן כיצד נשים, שנראות כמוהן, משתמשות במוצר, זה יגביר את הסיכוי שלהן לקנות מהם.

 

 

דורית סינגר,

מנהלת פרויקטי בניית אתרי איקומרס, לעסקים שמקדמים דברים טובים בעולם.

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

השחקן הכי גדול לבגדי יוגה בעולם הוא Alo-Yoga. תקציבי ענק, דומיננטניות בשוק, עבודה מטורפת עם משפיענים והרבה ותק. אז איך מתחרים במותג כזה?
    עגלת הקניות שלך
    העגלה כרגע ריקה, אבל אני יכולה לעזור!לחצו כאן למצוא את הקורס המתאים לי

        יש גם ניוזלטר!

        אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

        מייל, קליק, ואתם בפנים:

        תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון