0
0

איך יודעים מה האישיות של המותג שלי?

דורית סינגר

17/06/2021
263 מילים שהן < 1 דקות קריאה
קטגוריות: מיתוג, סטוריטלינג, שיווק
ארכיטיפ הוא אב טיפוס של רעיון שטבוע בזיכרון האנושי. התיאוריה של הארכיטפים מתבססת על ההגות של קארל יונג, שנודע כתלמידו של פרויד. מתוך התיאוריה הזו יצאה תיאוריית הארכיטיפים המיתוגיים. למרות שאני אישית לא מצאתי הרבה קשר בין התיאוריה של יונג ובין תיאוריית הארכיטיפים המיתוגיים (מעבר לקונספט של ארכיטיפ), אני מוצאת את התיאוריה הזו מאוד שימושית כשמנסים להגדיר מאפיינים של מותג. במקור לכל ארכיטיפ יש שם, אבל אני מצאתי שהשם חוטא לרעיון, ולכן הגדרתי כל ארכיטיפ מיתוגי לפי המטרה שהמותג שואף להשיג בעולם.
 
כל ארכיטיפ ניתן לסווג לאחד מארבע קטגוריות: השארת חותם, בניית קשרים אישיים, יצירת סדר, וחיפוש רוחני. אז הנה הארכיטיפים, כאשר אני מציגה מאפיינים מיתוגיים, חסרונות אפשריים, וכמובן דוגמא. כמובן חשוב לציין שאין פה שחור ולבן, וככל שחקרתי יותר עמוק בנושא ככה ראיתי יותר הבדלים בין ניתוחים שונים של התיאוריה, מותגים שמוגדרים בצורה שונה ומהלכים מיתוגיים שגרמו למותג לעבור מקטגוריה אחת למשנה.
 
אז עכשיו בפרקטיקה – איך עושים את זה?
 
 
כל תהליך שאני עושה מתחיל קודם כל באפיון שפה. אפיון השפה הוא הבסיס לכל עבודה על העסק והמותג.
 
 
כשעושים תהליך אפיון שפה מתחילים קודם כל מהחזון של העסק והמותג. מתחילים מהשאלה הכי כללית של מה המותג רוצה לעשות בעולם, ואחר כך יורדים לפרקטיקה.
הטבלה שמצורפת יכולה לעשות הרבה סדר בהקשר הזה: מתוך החזון של המותג ניתן להבין מה קווי האישיות שלו. בנוסף, ניתן לראות דוגמא למותג שעושה את זה (ובכך להתחבר לקווי האופי שלו). נסו להיזכר בפרסומות שראיתם של מותג מסוים, או פשוט להיזכר אילו תחושות המותג הזה מעלה בכם. בטבלה גם כתבתי איזשהו חיסרון אפשרי שיש למיתוג כזה, כי אי אפשר לקבל את הכל, וחשוב להיות מודעים גם לחסרונות של כל מיתוג.
 
 
להורדת הקובץ לחצו פה

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

בעלי אתרי איקומרס על וורדפרס: אם אין לכם אפשרות פילטור בעמודי הקטגוריה, אתם מפספסים משהו ענק. זה פיצ'ר הכי בסיסי שיש בשופיפיי, ובוורדפרס זה הרבה פעמים מתפספס - אבל זה קריטי לחוויית המשתמש ויכול למנוע המון תסכול מהלקוחות שלכם.
    עגלת הקניות שלך
    העגלה כרגע ריקה, אבל אני יכולה לעזור!לחצו כאן למצוא את הקורס המתאים לי

        יש גם ניוזלטר!

        אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

        מייל, קליק, ואתם בפנים:

        תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון