0

תנו לקהל שלכם לקבל החלטות בעסק שלכם

דורית סינגר

06/04/2021
284 מילים שהן < 1 דקות קריאה
קטגוריות: מיתוג, סטוריטלינג, שיווק
מה זה תוכן מבוסס משתמשים ואיך אפשר להיעזר בו כדי להגדיל את המעורבות ברשתות החברתיות שלכם?
 
בניגוד לתוכן שיוצר וכותב איש מטעם העסק (או בעל העסק בעצמו, כאשר מדובר בעסק קטן), תוכן מבוסס משתמשים הוא תוכן שנוצר או נכתב על ידי הקהל של העסק. תוכן מבוסס משתמשים נמצא על סקאלה. בקצה אחד נמצא עסק שכולו מבוסס על תוכן שהמשתמשים כותבים (כמו פייסבוק), ובקצהו השני ישנו עסק שפועל בלי קשר לדעת הקהל שלו.
 
ב-15 השנים האחרונות, עם העלייה המשמעותית באחוזים המשתמשים ברשתות החברתיות, עסקים מערבים את הקהל שלהם באופן הולך וגדל. דוגמא מפורסמת לכך היא גן החיות התנכי, שפנה לעזרת הקהל שלו בפייסבוק בכדי לתת שם לגור הדובים החדש שנולד.
 
למה לתת לקהל שלכם לקבל החלטות בעסק שלכם?
 
1. זה מגביר מעורבות ברשתות החברתיות. הסיבות הן:
 
א. צורך בהכרה – המשתמשים שלכם אוהבים להרגיש שהם משפיעים על משהו והם אוהבים להפגין מומחיות שיש להם.
 
ב. צורך חברתי – המשתמשים שלכם רוצים לחלוק את נקודת המבט שלהם ואת המחשבות שלהם.
 
2. הגדלת המרות – אנשים אוהבים לצרוך ולקבל שירות ממקומות שהם הרגישו שהם שותפים אליהם.
 
3. הבנה של הקהל – המשתמשים שלכם יודעים הכי טוב (בדרך כלל) מה הכי נכון עבורם ומה הם רוצים. אם תשכילו להקשיב לקהל שלכם, תדעו לייצר עבורו את הדברים הכי חשובים לו.
 
הנה כמה דוגמאות לדרך שבה אתם יכולים ליצור תוכן מבוסס משתמשים:
 
1. מתלבטים על מה לכתוב בפוסט הבא שלכם? פשוט שאלו את הקהל ותנו לו להצביע.
 
2. מתלבטים בין שני עיצובים לאתר החדש שלכם? תנו לקהל להחליט.
 
3. הוצאתם מוצר חדש ואתם מתלבטים איך לקרוא לו? הקהל שלכם יתן את הרעיונות הטובים ביותר.
 
4. אתם בונים קורס ואתם לא בטוחים מה הכי רלוונטי לקהל שלכם? שאלו אותו והוא ידע להגיד הכי טוב.
 
5. אתם לא בטוחים מה הקהל שלכם רוצה לקרוא בניוזלטר? הכי כדאי יהיה להקשיב לקהל שלכם (ולדו”חות של הניוזלטר).

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

לבילי יש בכל חודש מעל 20,000 לקוחות חדשים, ואורך חיי לקוח שלהם הוא מעל לשנה. מדובר על מחזורים של מעל מליון דולר בחודש. בואו להבין את האסטרטגיה שלהם.
במאמר הזה אנחנו ניכנס לעומק הקורה בהבדלים התרבותיים ביחס לניקיון הבית בין ישראל ובחו"ל (בארה"ב בפרט), ננתח את סוד האסטרטגיה השיווקית של 4 מותגי ניקיון שמצאו דרך להתמקד בקהלי יעד שונים לגמרי למרות שכולם מתמקדים במוצרי ניקיון לבית ונבין מה אפשר ללמוד וליישם אצלנו דרך מה שהם עושים נכון.
0
    עגלת הקניות שלך
    העגלה כרגע ריקה, אבל אני יכולה לעזור!לחצו כאן למצוא את הקורס המתאים לי

    יש גם ניוזלטר!

    אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

    מייל, קליק, ואתם בפנים:

    תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון