מה זה תוכן מבוסס משתמשים ואיך אפשר להיעזר בו כדי להגדיל את המעורבות ברשתות החברתיות שלכם?
בניגוד לתוכן שיוצר וכותב איש מטעם העסק (או בעל העסק בעצמו, כאשר מדובר בעסק קטן), תוכן מבוסס משתמשים הוא תוכן שנוצר או נכתב על ידי הקהל של העסק. תוכן מבוסס משתמשים נמצא על סקאלה. בקצה אחד נמצא עסק שכולו מבוסס על תוכן שהמשתמשים כותבים (כמו פייסבוק), ובקצהו השני ישנו עסק שפועל בלי קשר לדעת הקהל שלו.
ב-15 השנים האחרונות, עם העלייה המשמעותית באחוזים המשתמשים ברשתות החברתיות, עסקים מערבים את הקהל שלהם באופן הולך וגדל. דוגמא מפורסמת לכך היא גן החיות התנכי, שפנה לעזרת הקהל שלו בפייסבוק בכדי לתת שם לגור הדובים החדש שנולד.
למה לתת לקהל שלכם לקבל החלטות בעסק שלכם?
1. זה מגביר מעורבות ברשתות החברתיות. הסיבות הן:
א. צורך בהכרה – המשתמשים שלכם אוהבים להרגיש שהם משפיעים על משהו והם אוהבים להפגין מומחיות שיש להם.
ב. צורך חברתי – המשתמשים שלכם רוצים לחלוק את נקודת המבט שלהם ואת המחשבות שלהם.
2. הגדלת המרות – אנשים אוהבים לצרוך ולקבל שירות ממקומות שהם הרגישו שהם שותפים אליהם.
3. הבנה של הקהל – המשתמשים שלכם יודעים הכי טוב (בדרך כלל) מה הכי נכון עבורם ומה הם רוצים. אם תשכילו להקשיב לקהל שלכם, תדעו לייצר עבורו את הדברים הכי חשובים לו.
הנה כמה דוגמאות לדרך שבה אתם יכולים ליצור תוכן מבוסס משתמשים:
1. מתלבטים על מה לכתוב בפוסט הבא שלכם? פשוט שאלו את הקהל ותנו לו להצביע.
2. מתלבטים בין שני עיצובים לאתר החדש שלכם? תנו לקהל להחליט.
3. הוצאתם מוצר חדש ואתם מתלבטים איך לקרוא לו? הקהל שלכם יתן את הרעיונות הטובים ביותר.
4. אתם בונים קורס ואתם לא בטוחים מה הכי רלוונטי לקהל שלכם? שאלו אותו והוא ידע להגיד הכי טוב.
5. אתם לא בטוחים מה הקהל שלכם רוצה לקרוא בניוזלטר? הכי כדאי יהיה להקשיב לקהל שלכם (ולדו”חות של הניוזלטר).